home | inhoud | index | zoeken

Bijwerken klant

Webflow v1.5 © 01-12-2008

› Hoe kan ik een klant bijwerken?

› Ik krijg een foutmelding als ik op 'bijwerken' klik.

Welke acties kan ik bij een klant uitvoeren?

› Welke routes kan ik vanaf een klant volgen?

Hoe kan ik een klant bijwerken?

  1. Klik in het hoofdmenu op het onderdeel 'klanten' in de module 'verkoop'.
  2. Webflow opent nu de module verkoop en toont de lijst klanten. Klik op het tabblad 'nieuw' om de nieuw ingevoerde klanten te tonen, of op het tabblad 'beëindigd' om de beëindigde klanten te tonen.
  3. Zoek in de lijst de klant op die u wilt wijzigen en klik op het bewerken icoon van deze klant:
  4. Webflow opent nu de betreffende klant. Pas de gewenste velden aan.
  5. Selecteer de actie 'opslaan' en klik op de knop 'bijwerken'. De klant wordt nu bijgewerkt.

Ik krijg een foutmelding als ik op 'bijwerken' klik.

Voordat Webflow wijzigingen in de database opslaat, worden verschillende velden gecontroleerd op juiste invoer. Voor meer informatie over foutmeldingen in Webflow kunt u naar het onderwerp 'foutmeldingen'.


Voor meer informatie over de invoervelden van een klant en de bijbehorende controles kunt u naar het onderwerp 'velden klant'.

Welke acties kan ik bij een klant uitvoeren?

Bij klants zijn de volgende acties beschikbaar:

  • opslaan
  • verwijderen

Opslaan

Hiermee worden de wijzigingen in de database opgeslagen. Deze actie is altijd beschikbaar en standaard geselecteerd. Tijdens het toevoegen van een klant is het zelfs de enige beschikbare actie, omdat voor alle andere acties de klant al in de database moet zijn toegevoegd.

Verwijderen

Hiermee kunt u de klant uit de database verwijderen. Deze actie is alleen beschikbaar als de klant nog niet elders in Webflow is gebruikt. Deze actie is ook alleen bedoeld om klanten te verwijderen die per abuis in het systeem zijn ingevoerd. In het geval dat de klant niet meer gebruikt mag worden en niet kan worden verwijderd, kan deze op de status 'beëindigd' worden gezet. Hierdoor verdwijnt de klant uit de keuzelijsten elders in Webflow, maar blijven de historische gegevens wel bewaard.

Als de actie 'verwijderen' wordt gekozen, kiest Webflow ook automatisch de route 'ga naar lijst klanten'. Als u niet naar de lijst klanten wilt gaan, kunt u de route nog wijzigen voordat u op bijwerken klikt.

Webflow vraagt om een bevestiging bij het uitvoeren van deze actie.

Welke routes kan ik vanaf een klant volgen?

Bij klants zijn de volgende routes beschikbaar:

  • blijf op deze pagina
  • ga naar bekijken
  • ga naar relatie
  • ga naar lijst klanten
  • ga naar hoofdmenu

Blijf op deze pagina

Hiermee blijft u na het uitvoeren van de actie op deze pagina. Deze route is altijd beschikbaar, ook als de actie verwijderen is gekozen. In dat geval zal Webflow na het verwijderen van de klant een leeg scherm openen om een nieuwe klant in te voeren.

Ga naar bekijken

Hiermee gaat u naar het 'bekijken' scherm van de klant. Deze route is alleen beschikbaar als de klant aan de database is toegevoegd.

Ga naar relatie

Hiermee gaat u naar het 'bewerken' scherm van de relatie die klant is gemaakt. Deze route is niet beschikbaar tijdens het invoeren van een nieuwe klant.

Ga naar lijst klanten

Hiermee gaat u naar de lijst klanten. Deze route is altijd beschikbaar.

Ga naar hoofdmenu

Hiermee keert u na het uitvoeren van de actie terug naar het hoofdmenu van Webflow. Deze route is altijd beschikbaar.


› Klik hier om naar het onderwerp 'invoeren persoon' te gaan.

› Klik hier om naar het onderwerp 'invoeren organisatie' te gaan.